• Imprimeix

Nou procés participatiu sobre l’educació del futur

El Consell Escolar de Catalunya (CEC), a petició de la Conselleria d’Ensenyament, impulsa un nou debat sobre el futur de l’educació al nostre país, per tal d’avançar en qualitat i equitat al servei de l’èxit educatiu de tots i cadascun dels alumnes.

21/11/2016 14:11
imatge_esdema

El projecte, anomenat “ara és demà”, inclou una fase de participació en línia que compta amb el suport de la Secretaria de Transparència i Govern obert. Així, totes les persones i entitats interessades a aportar el seu parer, tant en la formulació dels reptes com en les possibles solucions, poden fer aportacions fins el proper 15 de març de 2017 a través del portal participa.gencat.cat.

Es tracta d’una iniciativa de gran singularitat, que comença amb un marc inicial de debat en forma de cinc ponències, elaborades per experts dels àmbits en què s’estructura la reflexió i que elaboren un text inspirador, sense autolimitacions d'ordre normatiu o econòmic. L’objectiu és afavorir una reflexió col·lectiva oberta, lúcida i capaç de dissenyar les polítiques educatives més apropiades per fer front als reptes de futur.

 La plataforma participa.gencat.cat posa a disposició de totes aquelles persones interessades en aquest debat la possibilitat d’opinar a partir de cinc eixos. S’hi poden  deixar comentaris i aportacions en cada un d’ells:

 L’epicentre de la reflexió és la comunitat educativa, que compta amb molts actors i agents implicats i s’expressa a través del Consell Escolar de Catalunya, que acull els diversos sectors de la comunitat educativa. El calendari del projecte fixa el mes de maig del 2017 com a data en què es tancarà el debat amb la presentació d’un informe final, que recollirà les aportacions individuals, col·lectives, així com les opinions de tota la comunitat educativa sobre els grans reptes de futur.

Amb aquesta nova proposta, la Generalitat de Catalunya vol millorar les seves polítiques públiques en matèria educativa afrontant les grans qüestions que no són objecte habitual de diàleg en el si de la comunitat educativa.