• Imprimeix

Comença la redacció del Pla d'acció regional de mobilitat escolar de Catalunya, en el marc del projecte europeu School Chance

07/01/2019 14:01
20190107_school chance

El grup d’interès local (GIL) del projecte europeu de mobilitat escolar School Chance encapçalat pel Departament de Territori i Sostenibilitat i l’Ajuntament de Girona s’ha reunit per explicar l’inici de la redacció del Pla d’acció regional de mobilitat escolar que s’implementarà en el període 2020-2021. El pla és un document estratègic sobre la mobilitat sostenible i segura als centres educatius de Catalunya, que incorporarà una descripció dels antecedents i de la situació present, una identificació de les males praxis i dels diferents eixos d’actuacions i mesures a implementar incloent dues bones pràctiques de socis europeus. Per acabar, inclourà una valoració de l’impacte en l’entorn, en l’economia i en el medi ambient, sobretot pel que fa a la reducció d’emissions de CO2.

L’School Chance és un projecte aprovat pel programa Interreg Europe i finançat en un 85% pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) per al període 2014-2020. El programa Interreg Europe es divideix en quatre eixos prioritaris relacionats amb l'estratègia Europa 2020, i el projecte School Chance s’emmarca en l’objectiu temàtic 4: “Low-carbon economy: Afavorir el pas a una economia baixa en carboni en tots els sectors”.

El projecte europeu School Chance, que es va iniciar el gener de 2017 i finalitzarà el desembre de 2021, té com a objectiu donar suport a modalitats de transport més nets i promoure comportaments alternatius en la mobilitat infantil des de i cap a l'escola, així com a tota la comunitat escolar, inclosos professors, personal i famílies. 

A més de la Generalitat de Catalunya, a través del Departament de Territori i Sostenibilitat, i l’Ajuntament de Girona, a través de l’Àrea de Mobilitat i Via Pública, participen en el projecte els ajuntaments de la ciutat italiana de Reggio Emilia, de la ciutat holandesa d’Utrecht, de la ciutat polonesa de Gdansk i de la ciutat sueca de Gävle; l’agència metropolitana Brasov Metropolitan Agency For Sustainable Development (Romania), i l’Austrian Mobility Research FGM_AMOR (Àustria), que actua com a soci assessor.